Handelsbetingelser for mp|media

1 Generelt

1.1 Virksomhedsinformation

mp|media
Morten Pauch, ejer
Åstræde 7, 2630 Tåstrup
50 15 02 01

CVR-nr.: DK35982035

2 Serviceydelser

2.1 Design af hjemmesider

mp|media tilbyder professionelle designservices til oprettelse af forskellige typer hjemmesider, der imødekommer kundens behov og præferencer. Disse services inkluderer:

Alle typer hjemmesider: mp|media kan designe og udvikle skræddersyede hjemmesider til kunden baseret på deres specifikke krav og ønsker. Dette kan omfatte hjemmesider til virksomheder, organisationer, enkeltpersoner, klubber, begivenheder og meget mere.

Webshop og online betaling: mp|media kan oprette en webshop på kundens hjemmeside, der giver dem mulighed for at sælge produkter eller tjenester online. Dette inkluderer også implementering af sikre online betalingsløsninger, såsom kreditkortbetalinger eller andre e-handelsplatforme.

Bookingsystem: mp|media kan integrere et bookingsystem på kundens hjemmeside, der muliggør onlinebooking af tjenester, aftaler eller arrangementer. Dette giver kunden og deres kunder mulighed for nemt at planlægge og administrere tidsplaner og reservationer.

Brugerlogin: mp|media kan implementere et brugerlogin-system på kundens hjemmeside, der giver brugerne adgang til særlige funktioner eller indhold. Dette kan være relevant for medlemssider, abonnementsbaserede tjenester eller andre situationer, hvor adgangskontrol er nødvendig.

Grafisk billedredigering af kundens billeder: mp|media kan redigere og tilpasse kundens billeder grafisk for at sikre, at de passer perfekt til designet af hjemmesiden. Derudover kan mp|media også tilbyde billeder fra deres eget billedarkiv, hvis det ønskes.

Kunden anerkender og accepterer, at designprocessen for en hjemmeside indebærer et samarbejde mellem mp|media og kunden. Kunden skal levere relevant information, materialer og feedback i løbet af designprocessen for at sikre, at hjemmesiden opfylder deres krav og forventninger. Kunden har ansvaret for at sikre, at eventuelt billedmateriale, som kunden leverer, ikke krænker tredjeparters immaterielle rettigheder eller er i strid med gældende lovgivning.

2.2 Tekstforfatning

mp|media tilbyder forskellige tekstforfatningsservices, der kan hjælpe kunden med at formidle deres budskaber på en effektiv og professionel måde. Disse services inkluderer:

Udarbejdelse af tekster omhandlende produkter og services: mp|media kan hjælpe med at udarbejde engagerende og informationsrige tekster, der beskriver kundens produkter og services på en måde, der tiltrækker og informerer potentielle kunder.

Udarbejdelse af tekster omhandlende virksomhedsprofil: mp|media kan assistere med at udvikle tekster, der præsenterer kundens virksomhed på en overbevisende måde, herunder virksomhedens historie, værdier, mission og vision.

Udarbejdelse af tekster omhandlende FAQs: mp|media kan hjælpe med at udarbejde spørgsmål og svar, der adresserer ofte stillede spørgsmål om kundens produkter, services eller virksomheden generelt. Dette kan bidrage til at forbedre kundeservice og give relevant information til potentielle kunder.

Udarbejdelse af SEO-optimerede tekster: mp|media kan udvikle tekster, der er optimeret til søgemaskiner og indeholder relevante søgeord og fraser. Dette kan hjælpe med at forbedre synligheden af kundens hjemmeside og øge chancerne for at blive fundet af potentielle kunder online.

Udarbejdelse af blogindlæg: mp|media kan assistere med at skrive informative og engagerende blogindlæg, der kan øge trafikken til kundens hjemmeside og positionere dem som en ekspert inden for deres branche.

Udarbejdelse af tekster til markedsføring: mp|media kan hjælpe med at udvikle salgsfremmende tekster, der formidler kundens budskaber på en overbevisende måde og øger chancerne for konverteringer og salg (læs mere om markedsføring under pkt. ‎4).

Kunden anerkender og accepterer, at det er deres ansvar at levere nøjagtige og relevant information til mp|media, som skal bruges som grundlag for tekstforfatningen. Kunden skal sikre, at de leverer tilstrækkelige oplysninger og eventuelle ændringer eller rettelser i tide for at sikre, at teksterne er i overensstemmelse med deres krav og forventninger.

2.3 Lov & Sikkerhed for hjemmesiden

mp|media tilbyder forskellige services inden for lov og sikkerhed for at sikre, at kunden opfylder de nødvendige juridiske krav og skaber et sikkert online miljø.

Disse services inkluderer:

Udarbejdelse af privatlivs- og cookiepolitik: mp|media vil udarbejde en privatlivs- og cookiepolitik i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning og andre relevante regler og bestemmelser. Det sikrer, at kunden opfylder sine forpligtelser med hensyn til beskyttelse af personlige oplysninger og brugen af cookies.

Udarbejdelse af handelsbetingelser og lovpligtig virksomhedsinformation: mp|media vil hjælpe med at udarbejde handelsbetingelser og sikre, at kundens hjemmeside indeholder den nødvendige lovpligtige virksomhedsinformation, såsom kontaktoplysninger, CVR-nummer og lignende.

Sikkerhed på hjemmesiden: mp|media vil træffe passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte kundens hjemmeside mod uautoriseret adgang, hacking, malware og andre sikkerhedstrusler. Dette inkluderer implementering af sikkerhedsprotokoller, firewall og regelmæssig opdatering af software og plugins*.

Opsætning af cookiebanner: mp|media vil opsætte et cookiebanner på kundens hjemmeside i overensstemmelse med gældende cookie-lovgivning. Dette sikrer, at kunden opfylder kravene om informeret samtykke til brugen af cookies.

Backup af hjemmesiden: mp|media vil regelmæssigt tage backup af kundens hjemmeside for at sikre, at der er en sikkerhedskopi tilgængelig i tilfælde af uforudsete hændelser, som f.eks. datakorruption eller tekniske fejl.

Udarbejdelse af webtilgængelighed: mp|media vil arbejde på at sikre, at kundens hjemmeside er tilgængelig for personer med forskellige former for funktionsnedsættelse og overholder relevante retningslinjer og standarder for webtilgængelighed.

Kunden anerkender og accepterer, at det endelige ansvar for overholdelse af lovgivning og sikkerhed på hjemmesiden ligger hos kunden selv. mp|media kan give vejledning og assistance, men kunden er ansvarlig for at sikre, at indholdet på hjemmesiden og den generelle drift er i overensstemmelse med gældende lovkrav og sikkerhedsstandarder.

2.4 Markedsføring af hjemmesiden

mp|media tilbyder forskellige online markedsføringsservices, som kan hjælpe kunden med at øge synligheden og rækkevidden af deres virksomhed på internettet. Disse services inkluderer:

Markedsføring gennem sociale medier: mp|media kan assistere med oprettelse og administrering af virksomhedens sociale mediekonti og udvikle målrettede kampagner for at nå ud til målgruppen på platforme som Facebook, Instagram osv.

Søgemaskineoptimering (SEO): mp|media kan arbejde på at forbedre kundens hjemmesides synlighed og placering i søgemaskineresultaterne gennem relevante søgeord, teknisk optimering og andre SEO-metoder.

Konvertingsoptimering (CRO): mp|media kan assistere med at optimere konverteringsprocessen i forbindelse med salg af varer på hjemmesiden. Det handler om at optimere; friktion, distraktion, motivation, relevans på selve handelsprocessen.

Design og udarbejdelse af tekster til nyhedsbreve: mp|media kan hjælpe med at designe og udvikle engagerende nyhedsbreve, samt assistere med udarbejdelse af relevante og målrettede tekster for at kommunikere med kundens eksisterende og potentielle kunder.

Online annoncering: mp|media kan oprette og administrere online annonceringskampagner på platforme som Google Ads, Facebook Ads og lignende, med fokus på at øge trafikken til kundens hjemmeside og generere konverteringer.

Design og udarbejdelse af tekst til rabatkuponer og gavekort: mp|media kan hjælpe med at designe og udvikle attraktive rabatkuponer og gavekort, samt assistere med udarbejdelse af tilhørende tekster for at tiltrække og fastholde kunder.

Design og tekst til visitkort og brochurer: mp|media kan assistere med design og udarbejdelse af professionelle visitkort og brochurer, samt udvikle relevante tekster for at præsentere kundens virksomhed og ydelser på en engagerende måde.

Kunden anerkender og accepterer, at resultaterne af online markedsføring kan variere afhængigt af faktorer som målgruppe, konkurrencesituation og markedsforhold. mp|media stræber altid efter at yde den bedste indsats for at levere effektive markedsføringstiltag, men kan ikke garantere specifikke resultater.

2.5 Godt fra start med hjemmesiden

mp|media tilbyder forskellige services for at sikre, at kunden får en god start på deres online tilstedeværelse. Disse services inkluderer:

Registrering af domæne: mp|media kan hjælpe kunden med at registrere et passende domænenavn, så kundens hjemmeside får en unik webadresse, der passer til deres virksomhed (læs mere om pris i forbindelse med registrering af domæne i pkt. ‎5).

Oprettelse af hosting hos hostingudbyder: mp|media tilbyder som standard at hoste kundens hjemmeside. Alternativt kan mp|media bistå kunden med at oprette en hostingkonto hos en hostingudbyder efter kundens eget valg. Kunden er i så fald ansvarlig for at vælge en passende hostingudbyder og betale eventuelle omkostninger forbundet hermed. Ved brug af den medfølgende hostingløsning, vil der efter første år være en omkostning forbundet hermed (læs mere om pris i forbindelse med hosting i pkt. ‎5).

Markedsføring af hjemmesiden: mp|media kan hjælpe med at markedsføre kundens hjemmeside ved at implementere relevante strategier og taktikker for at øge synligheden og trafikken til hjemmesiden. Dette kan omfatte søgemaskineoptimering (SEO), online annoncering og sociale medier markedsføring.

Udvidet oplæring til hjemmesideplatformen: mp|media kan tilbyde en udvidet oplæring til kunden i brugen af hjemmesideplatformen, herunder instruktion i at opdatere indhold, administrere produkter, oprette blogindlæg osv. Dette sikrer, at kunden får den nødvendige viden og færdigheder til at vedligeholde og opdatere deres hjemmeside.

Support: mp|media vil levere løbende support til kunden vedrørende brugen af hjemmesideplatformen, tekniske spørgsmål eller eventuelle udfordringer, der opstår i forbindelse med hjemmesiden. mp|media vil bestræbe sig på at yde support og løsninger så hurtigt og effektivt som muligt.

Service vedrørende vedligehold af hjemmesiden: mp|media vil stå for vedligeholdelsen af kundens hjemmeside, herunder backup af hjemmesiden, sikkerhedsopdateringer, fejlrettelser, optimering af hjemmesidens ydeevne samt tilføjelse af kundens tekster og design efter kundens ønsker. Kunden kan anmode om ændringer og opdateringer, og mp|media vil bestræbe sig på at imødekomme disse inden for en rimelig tidsramme. Der kan enten købes en serviceaftale eller der kan afregnes på timebasis (læs mere om vedligehold af hjemmesiden i punkt 5).

Kunden anerkender og accepterer, at det endelige ansvar for valg af domænenavn, hostingudbyder og indholdet på hjemmesiden ligger hos kunden selv. mp|media kan give vejledning og rådgivning, men kunden er ansvarlig for at træffe beslutninger og sikre, at indholdet er korrekt og i overensstemmelse med deres virksomhed.

2.6 Supporthjælp og vedligehold

mp|media tilbyder en times gratis efterleveringssupport af hjemmesiden efter endt serviceforløb i alle aftaler undtagen klippekortsordning. Læs mere herom i pkt. ‎7.4. mp|media tilbyder også supporthjælp efter behov og ønsker fra kunden. mp|medias supporthjælp omfatter opdatering af hjemmesidens tekst og billeder, tekstforfatning til kundens hjemmeside og markedsføring, samt opdatering af WordPress-platformen, plugins og temaet Flatsome.

mp|media tilpasser supporthjælpen til kundens individuelle behov. Kommunikationen mellem mp|media og kunden foregår telefonisk eller skriftligt via e-mail. mp|media holder kunden opdateret om fremskridt og nødvendige handlinger, såfremt mp|media vurderer behov herfor. Det er op til kunden selv, om denne ønsker supporthjælp og en serviceaftale.

3 Indgåelse og ophævelse af aftale samt pris og betaling

3.1 Aftaleindgåelse, herunder tilbud og accept

mp|medias tilbud til kunden er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Kunden skal bekræfte accepten af tilbuddet skriftligt ved at fremsende en underskrevet kopi af det modtagne tilbud via e-mail til kd.aidempmobfsctd@tkatnok. Når tilbuddet er accepteret, vil aftalen mellem mp|media og kunden træde i kraft. Det skriftlige acceptbrev anses for at være en bindende aftale mellem parterne, medmindre der er foretaget ændringer eller afvigelser, der er blevet accepteret skriftligt af begge parter. Aftalen er bindende og endelig for begge parter.

Det skriftlige tilbud, som mp|media sender til kunden, omfatter en overordnet beskrivelse af kundens ønskede serviceydelser, dato for levering samt den tilhørende pris.

Accept af tilbud, der er mp|media i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for mp|media, medmindre mp|media meddeler kunden andet.

3.2 Yderligere dokumentation

Foruden aftaleindgåelse fremsendes desuden følgende dokumenter, som også bedes udfyldt og fremsendt. Sendes disse ikke med eller førstefter acceptfristens udløb, er mp|media ikke bindende for den fremlagte leveringsdato.

Dokument – Fortrolighedserklæring: mp|media fremsender en fortrolighedserklæring som bedes underskrevet i forbindelse med behandling af fortrolige oplysninger.

Dokument – Info-ark: Desuden bedes du udfylde et info-ark, med information om dig og din virksomhed. Dette dokument sikrer, at mp|media har alle de nødvendige oplysninger for at færdiggøre projektet.

3.2 Pakker og abonnementer

mp|media tilbyder følgende pakkeløsninger:

Essentiel Pakke:

  • 3 designede sider efter kundens valg foruden privatlivs- og cookie politik siden (gælder ikke webshop og online betaling).
  • Udarbejdelse af tekstindhold efter kundens valg til hjemmesiden med en samlet længde på maks 1.500 ord.
  • Udarbejdelse af privatlivs- og cookiepolitik.
  • Indsættelse af cookie-banner på hjemmesiden, herunder indsættelse af link til kundens privatlivspolitik, hvis den er tilgængelig.
  • Responsivt design, der sikrer optimal visning på både desktop og mobil.
  • Integration af en kontaktformular.
  • Installation af anti-spamplugin.

Premium Pakke:

  • 5 designet sider efter kundens valg (gælder ikke webshop og online betaling).
  • Udarbejdelse af tekstindhold efter kundens valg til hjemmesiden med en samlet længde på maks 3.000 ord.
  • Udarbejdelse af privatlivs- og cookiepolitik.
  • Indsættelse af cookie-banner på hjemmesiden, herunder indsættelse af link til kundens privatlivspolitik, hvis den er tilgængelig.
  • Responsivt design, der sikrer optimal visning på både desktop og mobil.
  • Integration af en kontaktformular.
  • Installation af sikkerheds- og anti-spamplugins.
  • Installation af backup-plugin.

Elite Pakke:

  • 8 designet sider efter kundens valg (gælder ikke webshop og online betaling).
  • Udarbejdelse af tekstindhold efter kundens valg til hjemmesiden med en samlet længde på maks 5.000 ord.
  • Udarbejdelse af privatlivs- og cookiepolitik.
  • Indsættelse af cookie-banner på hjemmesiden, herunder indsættelse af link til kundens privatlivspolitik, hvis den er tilgængelig.
  • Responsivt design, der sikrer optimal visning på både desktop og mobil.
  • Integration af en kontaktformular.
  • Installation af sikkerheds- og anti-spamplugins.
  • Installation af backup-plugin.
  • Integration af live feed fra kundens Instagram platform.
  • Installation af SEO plugin og optimering af alle 8 sider.
  • Installation og integrering af bookingsystem.

mp|media tilbyder følgende abonnementsløsninger:

Essential Abonnement:

  • Backup af hjemmesiden udføres én gang månedligt.
  • Løbende sikkerhedsopdateringer.
  • Opdatering af WordPress en gang månedligt
  • Opdatering af plugins en gang månedligt
  • Opdatering af tema en gang månedligt

Premium Abonnement:

  • Backup af hjemmesiden udføres én gang månedligt.
  • Løbende sikkerhedsopdateringer.
  • Opdatering af WordPress en gang månedligt
  • Opdatering af plugins en gang månedligt
  • Opdatering af tema en gang månedligt
  • 6 årlige opdateringer af tekster i form af rettelser og/eller nye indsættelser af færdigskrevet tekster
  • 6 årlige opdateringer af billederi form af rettelser og/eller nye indsættelser af færdiglavet billeder

Elite Abonnement:

  • Backup af hjemmesiden udføres én gang månedligt.
  • Løbende sikkerhedsopdateringer.
  • Opdatering af WordPress en gang månedligt
  • Opdatering af plugins en gang månedligt
  • Opdatering af tema en gang månedligt
  • 12 årlige opdateringer af tekster i form af rettelser og/eller nye indsættelser af færdigskrevet tekster
  • 12 årlige opdateringer af billederi form af rettelser og/eller nye indsættelser af færdiglavet billeder

Priser på pakke- og abonnementsløsninger fremgår på mp|medias hjemmeside. Alle priser er eksklusiv moms.

3.3 Klippekort

Det er muligt at købe et klippekort på henholdsvis seks og tolv timer. Klippekortet kan bruges til support efter afsluttede ydelser eller ved mindre opgaver, som kunden måtte have brug for hjælp til. Prisen på klippekortet fremgår på mp|medias hjemmeside og er eksklusiv moms. Klippekort skal betales forud og gælder i maksimum tre år fra klippekortets udstedelsesdato. Supporttiden er inklusiv eventuel kørsel til kundens lokation.

3.4 Timepris

Prisen for serviceydelserne følger mp|medias gældende prisliste på det tidspunkt, hvor mp|media bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle oplyste priser er angivet i danske kroner og eksklusive moms. Timeprisen er, med mindre andet er skriftligt aftalt, 695 kr. eksklusiv moms. mp|media har til enhver tid ret til at ændre i sine priser (læs mere herom i pkt. ‎10)

3.5 Priser ikke inkluderet i mp|medias service-priser

Visse priser er ikke inkluderet i mp|medias service-priser. Dette gør sig gældende i følgende tilfælde:

WordPress-tema og betalingsplugins: Hvis kunden ønsker at varetage administration og vedligeholdelse af sin egen hjemmeside og dermed ikke er mp|media, der yder denne service, er det vigtigt at bemærke, at kunden selv vil være ansvarlig for at købe og betale for licensen til det anvendte WordPress-tema, Flatsome, samt eventuelle betalingsplugins, der er anvendt på kundens hjemmeside.

Registrering af domæne: mp|media kan hjælpe kunden med at registrere et passende domænenavn, så kundens hjemmeside får en unik hjemmesideadresse, der passer til deres virksomhed. Alle udgifter i forbindelse med registrering af domæne er ikke inkluderet i mp|medias service-priser. En hjemmeside pakke vil dog inkludere domænet for første år.

Oprettelse af hosting hos hostingudbyder: mp|media kan bistå kunden med at oprette en hosting-konto hos en hostingudbyder efter kundens eget valg. Alle udgifter i forbindelse med oprettelse af hosting andre steder end hvor mp|media selv hoster, er ikke inkluderet i mp|medias service-priser.

Kørsel: Som udgangspunkt foregår al kommunikation telefonisk eller online. Indgås der særskilt aftale om fysisk besøg hos kunden, refunderes kørslen af kunden til de satser, der til enhver tid fastsættes af staten. Herudover faktureres kørselstiden efter gældende timepris.

3.6 Betaling

Alle faktura fremsendt af mp|media til kunden udstedes med en betalingsfrist på 8 dage fra fakturadatoen. Kunden opfordres til at betale fakturaen inden for fristen for at undgå eventuelle forsinkelser eller uoverensstemmelser.

Betaling for pakkeløsninger:

Betalingen for tjenesteydelserne hos mp|media sker i to rater, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem mp|media og kunden:

Første rate udgør 50% af det samlede beløb og skal betales, når fakturaen er modtaget af kunden i forbindelse med aftalens igangsættelse. Når mp|media har modtaget første rate af betalingen, påbegynder mp|media de aftalte serviceydelser. Kunden er ansvarlig for at opfylde betalingsforpligtelsen i henhold til de angivne betalingsbetingelser, før arbejdet kan påbegyndes. mp|media forbeholder sig retten til at udskyde eller suspendere arbejdet, indtil betalingen er modtaget i sin helhed, medmindre andet er aftalt skriftligt.
Anden rate udgør de resterende 50% af det samlede beløb og skal betales efter levering af det endelige produkt til kunden.

Betaling for abonnementsløsninger:

Betaling skal forekomme 2 gange årligt, med mindre andet er skriftligt aftalt mellem mp|media og kunden. Kunden forpligter sig til at betale det aftalte beløb i henhold til den fastsatte betalingsplan i aftalen. Ved indgåelse af en aftale om abonnementsløsninger er der en bindingsperiode på minimum 6 mdr. (læs mere herom i pkt. 12).

Betaling af andre service:

Alle andre services betales forud før servicen udføres.

3.7 Ændringer i betalingsplan

Eventuelle ændringer eller tilføjelser til de aftalte serviceydelser kan medføre justeringer i prisen og betalingsplanen. Kunden vil blive informeret om sådanne ændringer, og der skal opnås skriftlig accept, inden de implementeres. Eventuelle ekstra omkostninger, der opstår som følge af kundens anmodninger eller ændringer, vil blive faktureret særskilt og skal betales i henhold til de aftalte betalingsvilkår (læs mere herom i pkt. ‎10).

3.8 Afdragsordning

Det er ikke muligt at indgå aftale om afdragsordning.

3.9 Uoverensstemmende vilkår

Hvis mp|medias bekræftelse af en ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med kundens ordre eller aftalegrundlag, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til mp|media skriftligt indenfor tre arbejdsdage efter modtagelse af aftalen. Ellers er kunden bundet af den indgåede aftale.

3.10 Rykker og rentegebyr ved forsinket betaling

Hvis kunden undlader at betale en faktura for serviceydelser rettidigt, fremsendes en rykker til kunden, hvorved der opkræves et rykkergebyr på 0,7% af det skyldige beløb samt 100,00 kr. eksklusiv moms pr. rykker. Kunden har en betalingsfrist for rykkergebyret på senest 10 hverdage fra modtagelsen af rykkergebyret. mp|media har desuden ret til rente af det forfaldne beløb på 1% pr. måned fra forfaldstidspunktet og indtil betaling er modtaget. Ved udebleven betaling sker almindelig inddrivelse af beløbet i henhold til inkassolovgivningens regler.

Efter udebliven betalingen i 3 mdr. kan mp|media lukke ned for den aftalte pakke/abonnement, såfremt mp|media ser det nødvendigt.

3.11 Gensidig ret til opsigelse af aftale

Enhver samarbejdsaftale kan frit opsiges af begge parter skriftligt med 30 dages varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag, eller med 30 dages varsel frem til ny betalingsperiode, jf. pkt. ‎3.6 og pkt. ‎3.8. Opsigelse skal ske skriftligt til kd.aidempmobfsctd@tkatnok. Den gensidige ret til opsigelse af aftale gælder dog ikke i forbindelse med bindingsperioden for abonnement (læs mere herom i pkt. ‎3.13)

3.12 mp|medias ret til ophævelse af aftalen

mp|media forholder sig retten til at annullere hele eller dele af aftalen efter denne er indgået, i tilfælde af at mp|media viser sig ude af stand til at imødekomme hele eller dele af aftalens vilkår. Såfremt hele aftalen annulleres, tilbagebetales eventuelle overførte beløb til kunden. I tilfælde af at mp|media er i stand til at imødekomme dele af den oprindelige aftale, fremlægges et nyt aftalegrundlag indeholdende et nyt prisforslag.

mp|media har desuden ret til ophævelse af aftalen i forbindelse med kundens eventuelle forsinkede betaling. Undlader kunden at betale en forfalden faktura for mp|medias serviceydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra mp|media, har mp|media ud over rente efter pkt. ‎3.10 ret til at fuldføre en eller flere af følgende handlinger:

Suspendere eller ophæve salget af de serviceydelser, som forsinkelsen vedrører.
Suspendere eller ophæve salget af serviceydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor.
Gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.

3.13 Bindingsperiode for og opsigelse af abonnement

Aftaler indgået med abonnementsløsning har en bindingsperiode på 6 måneder. Det er vigtigt at bemærke, at betalingen for abonnementsløsningen fortsætter i hele bindingsperioden, uanset om kunden aktivt anvender eller drager fordel af ydelserne i løbet af denne periode. Kunden er forpligtet til at opfylde betalingsforpligtelsen i henhold til aftalen, medmindre der foreligger en gyldig opsigelse i overensstemmelse med aftalens vilkår.

Ved afslutningen af bindingsperioden vil abonnementsaftalen fortsætte med den løbende månedlige betaling, medmindre kunden opsiger sit abonnement hos mp|media. Efter bindingsperiodens ophør gælder kundens vilkår for opsigelse i henhold til pkt. ‎3.11.

4 Arbejdsproces for serviceydelse

4.1 Indledende dialogmøde

Når en kunde ønsker at benytte sig af mp|medias serviceydelser, arrangerer vi sammen et indledende dialogmøde. Formålet med mødet er at diskutere kundens specifikke behov, krav og forventninger til den ønskede service samt at afklare eventuelle spørgsmål og bekymringer. Alle aftaler nedskrives af mp|media og sendes efterfølgende til kunden. Derudover fremsendes en skriftlig aftale til underskrivelse samt en faktura til betaling. Når kunden har sendt en underskrevet kopi af aftalen til mp|media og betalt den første betalingsrate, påbegynder mp|media arbejdet. Kunden skal desuden sikre, at alt aftalt og nødvendigt materiale fremsendes til mp|media, således at processen kan igangsættes. mp|media påtager sig ikke ansvar for forsinkelse af serviceleveringen, såfremt dette skyldes kundens tilbageholdelse af fremsendelsen af materiale (læs mere herom i pkt. ‎9.13).

Det indledende dialogmøde afholdes som udgangspunkt via Microsoft Teams, men hvis kunden ønsker et personligt møde, kan dette arrangeres. Såfremt kunden ønsker at mødes på kundens lokation, faktureres efter gældende timepris samt pr. kørt kilometer (læs mere herom i pkt. ‎3.5).

4.2 Dialogmøde undervejs i processen

Under udførelsen af serviceydelserne vil der på et mellem mp|media og kunden aftalt tidspunkt afholdes et dialogmøde. Dette sikrer, at begge parter er opdaterede og har mulighed for at drøfte eventuelle ændringer, tilpasninger eller andre relevante spørgsmål i forbindelse med arbejdet. Dialogmødet afholdes som udgangspunkt via Microsoft Teams, men hvis kunden ønsker et personligt møde, kan dette arrangeres. Såfremt kunden ønsker at mødes på kundens lokation, faktureres efter gældende timepris samt pr. kørt kilometer (læs mere herom i pkt. ‎3.5).

4.3 Yderligere møder

Hvis der er behov for yderligere møder eller konsultationer ud over det indledende dialogmøde og dialogmødet undervejs i processen, skal sådanne møder aftales mellem mp|media og kunden. Eventuelle yderligere møder eller konsultationer vil blive faktureret særskilt og vil være underlagt de aftalte betingelser og vilkår. Såfremt kunden ønsker at mødes på kundens lokation, faktureres efter gældende timepris samt pr. kørt kilometer (læs mere herom i pkt. ‎3.5).

4.4 Skriftlig kommunikation

Kunden har mulighed for at kommunikere skriftligt med mp|media via e-mail vedrørende feedback og spørgsmål i løbet af processen. mp|media vil bestræbe sig på at besvare henvendelser hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Desuden vil mp|media, når det er relevant, fremsende eventuelle udkast af materiale til kunden til gennemsyn og feedback. Kunden opfordres til at give tilbagemelding inden for den aftalte tidsramme for at sikre en effektiv og gnidningsfri arbejdsproces. Vigtig kommunikation mellem mp|media og kunden skal foregå skriftligt for dokumentationens skyld. Begge parter anerkender, at skriftlig kommunikation via e-mail anses som gyldig og bindende for begge parter.

4.5 Ændringer og tilpasninger

Kunden skal give tydelig og detaljeret information samt nødvendig feedback i løbet af arbejdsprocessen, for at sikre at serviceydelserne opfylder deres forventninger. Eventuelle ændringer eller tilpasninger af større omfang, som kunden ønsker at foretage efter det indledende dialogmøde, skal kommunikeres til mp|media skriftligt eller på anden måde aftalt af begge parter. mp|media vil vurdere muligheden for at imødekomme ændringsønskerne og kan give en tilknyttet prisjustering og tidsplan for arbejdet.

4.6 Tidsramme

Tidsrammen for kundens projekt er afhængigt af projektets omfang. Tidsrammen for levering af kundens slutprodukt meddeles kunden, når mp|media har det fulde overblik over projektets omfang. mp|media stræber sig altid på at lave en aftale med kunden, som tilgodeser kundens deadline. Det vil dog ikke i alle tilfælde være muligt for mp|media at imødekomme kundens ønske for deadline.

5 Systemer

5.1 Hjemmesideportal

mp|media leverer design af hjemmesider i WordPress-platformen ved brug af WordPress-temaet Flatsome. Servicen omfatter helt eller delvist design af kundens hjemmeside afhængigt af kundens ønsker. Designet af kundens hjemmeside er baseret på de tilgængelige funktioner og muligheder i WordPress og WordPress-temaet Flatsome. Vær opmærksom på, at det anvendte WordPress-tema Flatsome er et betalingsprodukt og kræver en licens af kunden, såfremt kunden ønsker at administrere egen hjemmeside (læs mere herom i pkt. ‎3.5).

5.2 Specialkodning

mp|media foretager kun i begrænset omfang specialkodning af hjemmesider, og visse af kundens specifikke ønsker, der kræver specialkodning, kan ikke imødekommes, da mp|media kun tilbyder begrænset specialkodning.

5.3 Benyttelse af plugins

mp|media installerer relevante WordPress-plugins, således hjemmesiden er fuldt funktionsdygtig og i videst muligt udstrækning lever op til kundens ønsker og behov. mp|media står ikke til ansvar for eventuelle konsekvenser, som hjemmesidens plugins måtte have af negativ effekt på hjemmesiden (læs mere herom i pkt. ‎9.5). Eksterne plugins kan være på engelsk. Bemærk at visse plugins kan være betalingsplugins. Eventuelle udgifter for betalingsplugins er kunden selv ansvarlig for med mindre andet er aftalt mellem mp|media og kunden (læs mere herom i pkt. ‎3.5). Kunden er ligeledes selv ansvarlig for vedligehold og opdatering af de installerede plugins (læs mere herom i pkt. ‎9.5).

5.4 Hjemmesidens funktionalitet

Hjemmesiderne er funktionelle på gængse nyere enheder som er 2 år eller nyere samt seneste version af browsere, som driftes. Internet Explorer understøttes dermed ikke.

6 Levering af materiale fra kunden til mp|media

6.1 Særligt for design af hjemmesider:

Information til mp|media i forbindelse med at mp|media registrerer domæne for kunden:
For at mp|media kan designe kundens endnu ikke eksisterende hjemmeside, er det nødvendigt, at kunden har et domæne eller ønsker at få registreret et. For at mp|media kan registrere et domæne for kunden, skal kunden videregive følgende oplysninger til mp|media, når de ønsker at få registreret et domæne: det ønskede domænenavn, registrantoplysninger (navn, adresse, e-mail osv.) og eventuelle præferencer for domæneudbyderen. Hvis kunden ikke har valgt en domæneudbyder, kan mp|media hjælpe med at identificere en egnet udbyder baseret på kundens behov og krav. Kunden skal sikre, at de angivne oplysninger er korrekte og opdaterede, da dette vil blive brugt under registreringsprocessen. mp|media vil bestræbe sig på at registrere domænet hurtigst muligt, men kan ikke garantere tilgængeligheden af det ønskede domænenavn eller ansvar for eventuelle problemer hos domæneudbyderen. Alle udgifter i forbindelse med registrering af domæne er eksklusiv i mp|medias pakke- og abonnementsløsninger, og det aftales særskilt mellem mp|media og kunden hvem af parterne, som afholder udgiften til domæneregistrering.
Information til mp|media i forbindelse med at mp|media opretter hosting hos ekstern hostingudbyder (valgt af kunden):
For at mp|media kan designe kundens endnu ikke eksisterende hjemmeside, er det nødvendigt, at kunden er oprettet hos en ekstern hostingudbyder. For at mp|media kan oprette kunden hos en hostingudbyder, skal kunden videregive følgende oplysninger til mp|media: navnet på den valgte hostingudbyder, hostingpakken og eventuelle specifikke krav eller præferencer for hostingmiljøet. Hvis kunden ikke har valgt en hostingudbyder, kan mp|media hjælpe med at identificere en egnet udbyder baseret på kundens behov og krav. Kunden skal sikre, at de angivne oplysninger er korrekte og opdaterede, da dette vil blive brugt under registreringsprocessen. Det er dog vigtigt at bemærke, at mp|media ikke er ansvarlig for eventuelle nedbrud, tekniske problemer eller andre uforudsete hændelser, der måtte opstå som følge af hostingudbyderens handlinger eller mangler (læs mere herom i pkt. ‎3, pkt. ‎9.6 samt ‎9.9). Kunden er ansvarlig for eventuelle omkostninger, der måtte være forbundet med den valgte hostingudbyder og for at overholde de vilkår og betingelser, der er fastsat af udbyderen. Hvis der er yderligere specifikationer eller krav til hostingmiljøet, bedes kunden venligst angive disse for at sikre, at mp|media kan konfigurere hostingmiljøet i overensstemmelse hermed. Kunden skal også sørge for at levere korrekte og ajourførte login-oplysninger til hostingkontrolpanelet, for at muliggøre konfiguration og administration af hostingmiljøet.
Information til mp|media i forbindelse med at kunden allerede har et eksisterende domæne og hosting:
Hvis kunden allerede har et eksisterende domæne og hosting, skal kunden informere mp|media herom. Kunden skal give relevante oplysninger, herunder domænenavn og login-oplysninger til hosting-kontrolpanelet. mp|media vil vurdere, hvorvidt det eksisterende domæne og hosting opfylder kravene for de ønskede serviceydelser. Det er kundens ansvar at sikre, at hostingen understøtter muligheden for, at hjemmesiden kan udvikles og er funktionsdygtig. Hvis der er behov for justeringer eller migration af domænet og hostingmiljøet, vil mp|media vurdere mulighederne og informere kunden om eventuelle omkostninger eller gebyrer forbundet hermed. Kunden er ansvarlig for at levere nøjagtige oplysninger og for eventuelle omkostninger i forbindelse med ændringer eller migreringer.

6.2 Særligt for tekstforfatning af enhver karakter:

Levering af materiale:
Kunden er ansvarlig for at levere alt nødvendigt materiale til tekstforfatningsopgaver til mp|media. Dette inkluderer tekstudkast, information om emnet eller enhver relevant dokumentation. mp|media vil udelukkende gennemgå det modtagne materiale i overensstemmelse med den indgåede aftale. Dette kan omfatte redigering af tekster, stavekontrol og lignende. Såfremt kunden anmoder om bistand, der ligger ud over det aftalte omfang, vil dette blive faktureret særskilt baseret på den gældende timepris.

Manglende materialelevering:
Hvis kunden ikke leverer det nødvendige materiale rettidigt til overdragelse af hjemmesiden, vil mp|media indsætte midlertidig ‘lorem ipsum’-tekst og ‘kommer snart’-billeder på relevante steder på hjemmesiden for at sikre, at den har midlertidigt indhold. Det er derfor kundens ansvar at sikre, at alt materiale bliver fremsendt rettidigt for at undgå brugen af midlertidige elementer på hjemmesiden.

Prisjustering og tidsplan:
Hvis der opstår ændringer eller tilføjelser til tekstforfatningsopgaven ud over det oprindeligt aftalte omfang, kan det medføre en prisjustering og ændringer i tidsplanen for arbejdet. mp|media vil vurdere muligheden for at imødekomme ændringsønskerne og informere kunden om eventuelle ændringer i pris og tidsplan, før arbejdet påbegyndes.

7 Overdragelse af slutprodukt til kunden

7.1 Overdragelse af hjemmeside

Når mp|media har færdiggjort udviklingen af hjemmesiden i henhold til den indgåede aftale, vil overdragelsen af hjemmesiden til kunden finde sted. Dette sker ved skriftlig levering via e-mail af login-oplysninger til hjemmesidens back-end (WordPress). Hvis kunden ønsker det, kan der oprettes en brugervenlig opsætning af backend-miljøet.

7.2 Overdragelse af tekster til hjemmesiden eller markedsføringsmateriale

mp|media vil sørge for at levere de færdige tekster til hjemmesiden eller markedsføringsmaterialet til kunden i det aftalte format og inden for den aftalte tidsramme. Teksterne kan leveres enten som separate tekstfiler eller direkte integreret i hjemmesidens eller markedsføringsmaterialets struktur.

7.3 Filformat og dokumentation

Tekstfiler eller dokumenter, der overdrages til kunden, vil være i et standardiseret og almindeligt anvendt filformat, såsom .txt, .docx eller .pdf, medmindre andet er aftalt. Dette sikrer, at kunden nemt kan åbne, redigere og anvende teksterne efter behov. Yderligere dokumentation, herunder vejledninger til CMS eller andre relevante oplysninger, vil også blive leveret som en del af overdragelsen for at sikre, at kunden kan forvalte og vedligeholde hjemmesiden eller markedsføringsmaterialet korrekt.

7.4 Efterleveringssupport

mp|media tilbyder en times gratis efterleveringssupport af hjemmesiden efter afslutningen af serviceforløbet i alle aftaler undtagen klippekortsordning. I forbindelse med supporten kan kunden få et kort undervisningsforløb i CMS-systemet og få hjælp til spørgsmål. Efterleveringssupporten har en maksimal varighed på 1 time, medmindre andet er specificeret i den indgåede aftale. Tilbuddet om efterleveringssupport gælder i 6 måneder fra overleveringsdatoen af slutproduktet til kunden, hvorefter tilbuddet bortfalder.

7.5 Kundens ansvar ved modtagelse af slutprodukt

Det er kundens ansvar at sikre, at de nødvendige tekniske krav er opfyldt for at modtage og håndtere filer og materialer i forbindelse med overdragelsen. mp|media vil bistå med teknisk vejledning i rimeligt omfang, men kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle tekniske begrænsninger eller komplikationer, der ligger uden for virksomhedens kontrol. Det er desuden kundens ansvar at sikre, at de har passende it-infrastruktur og kompatibilitet til at håndtere overførslen og brugen af filer og materialer.

8 Ophavsret og immaterielle rettigheder

8.1 Ophavsret

Den fulde brugsret over kundens slutprodukt tilfalder kunden efter overdragelse. Dette betyder, at kunden har ret til at anvende, ændre og distribuere produktet i overensstemmelse med gældende lovgivning og eventuelle licensaftaler.

8.2 Immaterielle rettigheder

Alle immaterielle rettigheder, ud over dem kunden selv har leveret, tilhører mp|media. Dette inkluderer de elementer, der er udviklet af mp|media som en del af kundens projekt. mp|media har ret til at bruge disse komponenter i andre sammenhænge, herunder som reference og markedsføring på deres egen hjemmeside, sociale medieplatforme og hjemmesider tilhørende mp|medias kunder.

9 Ansvarsfraskrivelse

9.1 Generel ansvarsfraskrivelse

Kunden er ene og alene ansvarlig for kundens egen hjemmeside – undtaget ved forsætlig mislighold af mp|media. mp|media bestræber sig altid på at vejlede kunden ud fra bedste evne samt at afhjælpe og udbedre eventuelle fejl eller hacking, men er ikke forpligtet hertil med mindre det er en del af serviceaftalen mellem mp|media og kunden. Udbedring af fejl forårsaget af kunden eller af tredjepart faktureres særskilt, såfremt det ikke er en del af aftalen.

9.2 Materiale

mp|media kan ikke drages til ansvar for materialet modtaget af kunden. Det er kundens eget ansvar at sikre, at alt materiale, der sendes til mp|media, overholder gældende lovgivning om ophavsret, ikke krænker tredjeparters rettigheder samt at kunden generelt set er berettiget til at bruge materialet.

9.3 Kundens indirekte tab og manglende avance

mp|media kan ikke drages til ansvar i noget tilfælde for kundens indirekte tab eller manglende avance, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, følgeskader og/eller tab af/mangel på avance, som kunden måtte lide i forbindelse med driften af kundens hjemmeside. Disse tilfælde gælder:

Kundens misligholdelse af hjemmesiden ved selvadministration.
Kundens misligholdelse over for tredjepart.
Hjemmesidens nedetid som følge af hosting.
Mistede data som følge af hosting, WordPress-temaet Flatsome og/eller plugins, herunder backup-plugins (kunden opfordres til at have backup hos deres hostingleverandør).
Hjemmesidens hastighed.
Resultater i forbindelse med online markedsføring.
Resultater i forbindelse med søgemaskineplacering (SEO)

9.4 Erstatningskrav

I tilfælde af erstatningskrav over for mp|media kan dette under ingen omstændigheder overstige summen af serviceydelsens samlede pris eller summen af kundens betalinger for de seneste seks måneders ydelser. Det samme gør sig gældende ved brud på persondatasikkerheden eller behandlinger, som kunden har ansvaret for, og som er foretaget af mp|media. Retter en kunde et erstatningskrav direkte mod mp|media, har mp|media desuden ret til at søge regres, således at mp|media i intet tilfælde betaler erstatning i videre omfang end angivet.

9.5 WordPress-tema og plugins

mp|media er ikke ansvarlig for nogen former for omkostninger forbundet med køb og vedligeholdelse af WordPress-temaer eller plugins, i tilfælde hvor kunden ønsker selv at administrere sin hjemmeside (læs mere herom i pkt. ‎3.5). Det er kundens eget ansvar at sikre, at alle nødvendige licenser til WordPress-temaet Flatsome samt eventuelle plugins, som mp|media har anvendt til at designe kundens hjemmeside, er anskaffet, installeret, opdateret og eventuelt betalt. mp|media er ikke ansvarlig for eventuelle fejl på kundens hjemmeside, såfremt disse skyldes kundens misligholdelse af hjemmesidens WordPress-tema og/eller plugins.

9.6 Hastighed for hjemmesiden

mp|media er ikke ansvarlig for hjemmesidens hastighed. Hastigheden afhænger af mange faktorer heriblandt kundens materiale, ønskede ekstra plugins samt hastigheden på webhotel.

9.7 Juridisk dokumentation og vejledning

mp|media kan ikke drages til ansvar, såfremt der ydes udarbejdelse af juridisk dokumentation, såsom privatlivs- og cookiepolitik og handelsbetingelser, samt ved enhver anden form for juridisk vejledning. Det anbefales kunden at rådføre sig med en professionel juridisk rådgiver.

9.8 Hacking og uautoriseret adgang til hjemmesiden

mp|media kan ikke drages til ansvar, i tilfælde af at kundens hjemmesiden hackes eller ved anden uautoriseret adgang til hjemmesiden.

9.9 Tredjepartsleverandører

mp|media kan ikke drages til ansvar for eventuelle problemer eller fejl forårsaget af tredjepartsleverandører, herunder men ikke begrænset til hostingudbydere, domæneregistratorer eller betalingsgateway-udbydere. Eventuelle tvister eller krav skal håndteres direkte mellem kunden og den pågældende tredjepartsleverandør.

9.10 Ændringer foretaget af kunden

mp|media kan ikke drages til ansvar for eventuelle problemer eller fejl, der opstår som følge af ændringer, kunden selv foretager på hjemmesiden eller andre materialer efter levering. Kunden er ansvarlig for at sikre, at eventuelle ændringer ikke påvirker funktionaliteten eller sikkerheden på hjemmesiden negativt.

9.11 Opdateringer og vedligeholdelse

mp|media kan ikke drages til ansvar for eventuelle problemer eller fejl, der opstår som følge af manglende opdateringer eller vedligeholdelse af hjemmesiden eller relaterede systemer foretaget af kunden. Det er kundens ansvar at sikre, at hjemmesiden og eventuelle tilknyttede systemer er opdateret og vedligeholdt for at undgå sikkerhedsrisici eller funktionsfejl.

9.12 Force majeure

mp|media kan ikke drages til ansvar for eventuelle forsinkelser, manglende leverancer eller andre problemer, der skyldes omstændigheder uden for mp|medias rimelige kontrol, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, krig, strejker, lockout, strømsvigt eller tekniske problemer, der påvirker mp|medias evne til at levere ydelserne.

9.13 Forsinkelser som skyldes kunden

mp|media fralægger sig ethvert ansvar for forsinkelser i leveringen af tjenesteydelser, der skyldes kundens tilbageholdelse af fremsendelse af materiale og/eller manglende kommunikation med mp|media.

10 Ændringer

10.1 Handelbetingelser

mp|media har til enhver tid ret til at ændre i forretningsbetingelserne og priser. Ved ændringer i betingelser og/eller priser, informeres kunden herom, hvorefter kunden inden for en tidsperiode på 20 dage har mulighed for at opsige den indgået aftale inden de nye betingelser træder i kraft. Såfremt kunden ikke opsiger aftalen inden for tidsperioden, fortsættes aftalen med de nye gældende forretningsbetingelser.

11 Persondata

11.1 Kunden er dataansvarlig

Kunden er selv dataansvarlig og forpligter sig derved på baggrund af gældende lovgivning at sikre korrekt behandling af persondata. Herunder at indgå eventuelle databehandleraftaler med de databehandlere, som hjemmesiden består af.

11.2 mp|medias behandling af kundens persondata

mp|media behandler kundens persondata i henhold til gældende lovgivning på området. Yderligere oplysninger til kunden, om hvordan mp|media behandler kundens persondata, kan læses i mp|medias privatlivs- og cookiepolitik, som findes her.

12 Gældende lov og værneting

12.1 Gældende lov

Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.

12.2 Værneting

Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.